«Немає нічого важливішого за здоров’я» – вчитель року із Шацька

04 Травня 2019, 11:25
Ольга Кропивник – переможець обласного конкурсу «Учитель року – 2019» 3044
Ольга Кропивник – переможець обласного конкурсу «Учитель року – 2019»

На початку року вчителька ОЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія» смт Шацьк Ольга Кропивник здобула перемогу у ІІ (обласному) турі всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» у номінації «Основи здоров’я».

Читайте також: Педагог Шацької гімназії – переможець обласного конкурсу «Учитель року – 2019»

Цей заслужений успіх став для Ольги Вікторівни шансом заявити про себе як про педагога високої кваліфікації і глибоких знань, відкрити в собі нові грані всебічно розвиненої вчительської особистості. Перемога далась нелегко, їй передували роки наполегливої праці, завоювання авторитету серед учнів, опанування прогресивних і нестандартних методів навчання. Зате тепер усі її учні знають, що нічого немає важливішого за здоров’я, – пише газета «Новий погляд+». 

В Шацьку школу Ольга Кропивник прийшла в 2003 році вчителем німецької мови. На сьогодні вона навчає дітей предмету «Основи здоров’я» і є соціальним педагогом гімназії.

«Хоч дехто і вважає цей предмет другорядним і неважливим, та я дотримуюсь протилежної думки. Гляньте, скільки зараз у школі хворих дітей. Більше половини в кожному класі звільнені за станом здоров’я з уроку фізичного виховання! Це досить тривожний дзвінок. На своїх уроках я навчаю дітей, як зберегти та примножити здоров'я, як поводитись в небезпечних ситуаціях, надати першу допомогу, підтримати імунітет і позбавитися шкідливих звичок. Це не абстрактні знання, а реальна підготовка учня до дорослого життя, повного спокус, небезпек і непередбачуваних моментів», – розповідає Ольга Вікторівна.

Сучасні діти мало рухаються, гуляють на свіжому повітрі і багато часу проводять у телефонах, планшетах і комп’ютерах.  Це також підкошує їхнє здоров’я, а саме погіршує концентрацію та увагу, підвищує рівень агресивності, призводить до стресів.

Щоб запобігти цим негативним наслідкам, Ольга Кропивник намагається зробити кожен свій урок новим за формою, цікавим і пізнавальним, наповненим прикладами з життя. Її учні на заняттях – не пасивні поглиначі інформації, а активні учасники процесу навчання. Школярам до вподоби тренінги, квести, процес написання проектів і просто обмін думками та пошук істини. Вони люблять вільну атмосферу, яка в такі моменти панує у класі, коли всі сидять по колу і невимушено спілкуються, виконуючи завдання. Діти часто на перерві перепиняють вчительку і з надією запитують: «Ольго Вікторівно, нам сідати на уроці, як на тренінг, по колу?». Проекти діти пишуть не вдома, а на уроці. Наприклад, самі знаходять інформацію про деякі речовини і роблять самостійні висновки щодо їх шкідливості.

Саме такий креативний підхід до проведення занять і приніс Ользі Вікторівні блискавичну перемогу в обласному етапі конкурсу «Вчитель року», що відбувався з 28 січня по 1 лютого на базі Княгининівського ліцею Волинської обласної ради.

«Я виграла ці змагання, набравши найбільшу кількість балів, завдяки останньому завданню – проведенню уроку у 8 класі на тему «Оздоровчі системи». На ньому я застосувала метод «живої книги», яка промовляла до дітей вустами реальної людини, ознайомила їх з різними видами терапії, переконала, що здоров’я завжди буде надійним супутником людини, якщо вона розумно використовуватиме сили організму. На моєму уроці учні відкрили для себе су джок терапію і дуже зацікавилися нею. Більше того, вони захотіли застосувати її на практиці, а саме спробувати повпливати на біоактивні точки на руках, ногах і таким чином позбавити себе хвороб», –  зазначила Ольга Вікторівна.

5

 

4-12 квітня в м. Полтава відбувся завершальний етап всеукраїнського конкурсу «Вчитель року», на якому вчителька «Основ здоров’я» з Шацька представляла Волинь. На цьому етапі змагань Ольга Кропивник не відчувала ні конкуренції, ні жорсткої боротьби за першість з боку своїх колег. Вона задоволена, що достойно виконала завдання, щаслива, що познайомилася з талановитими педагогами, поділилася з ними своїми напрацюваннями і перейняла від них нові ідеї для подальшої роботи.

Передовий досвід педагог хоче застосувати в рідній школі. Найперше, на своїх уроках буде продовжувати робити акцент на завданнях, що змушують дитину прислухатися до самої себе, зазирнути у свій внутрішній світ, подивитися на своє життя зі сторони, навчитися дбайливо ставитися до здоров'я, постояти за себе і надати медичну допомогу тому, хто цього потребує. Здоров’я, як наголосила Ольга Вікторівна, є головним  скарбом  життя, і щоб  його  зберегти, потрібно багато що знати. Тому знання, які вчителька доносить до дітей, допоможуть останнім безболісно адаптуватися до обставин дорослого життя і почуватися в цьому світі переможцями, а не переможеними.

Мирослава ЦЮП’ЯХ

27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024