В Україні запустили інформаційну кампанію для підвищення платіжної безпеки українців
Національний банк України разом з Державною службою спеціального зв'язку та захисту інформації України із 30 травня 2024 року розпочав Всеукраїнську інформаційну кампанію з платіжної безпеки #КібербезпекаФінансів.
Мета кампанії – поліпшити обізнаність громадян про платіжну безпеку та сформувати навички із захисту фінансових даних у віртуальному просторі. Про це інформує Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Сучасна повномасштабна війна триває не лише на полі бою, а й у кіберпросторі, зокрема спостерігається збільшення проявів кібершахрайства. За результатами загальнонаціонального опитування, яке НБУ проводив минулого року за підтримки USAID, найпопулярнішим методом шахрайства з платіжними картками в Україні, як і у світі є соціальна інженерія, також значна кількість кібершахрайства пов’язана з фішингом.
Застосовуючи фішингові ресурси (стилізовані під урядові портали та інформаційні ресурси українських банків і платіжних сервісів) та ошукуючи громадян, зловмисники намагаються отримати доступ до їхніх персональних даних, інформації про їхні платіжні інструменти, фінансові номери телефонів та кошти на рахунках.
Тому поліпшення знань та навичок громадян у цій сфері дасть можливість користувачам фінансових послуг обачніше користуватися безготівковими розрахунками та уберегтися від шахрайських схем і пасток у віртуальному просторі.
«Чверть користувачів фінансових послуг (26%) стикалася зі спробами платіжного шахрайства, зокрема 3% з них втратили гроші. Зрозуміло, що більш активні споживачі, які частіше користуються інтернетом, інтернет-банкінгом, купують онлайн, частіше потрапляють і в поле зору шахраїв. Тому кожному, навіть досвідченим користувачам, варто удосконалювати свої знання з кібербезпеки», – зазначив заступник Голови НБУ Олексій Шабан.
Під час кампанії Національний банк спільно з партнерами роз’яснюватиме споживачам фінансових послуг базові елементи кібербезпеки щодо таких питань:
- як захистити свої облікові записи, комп’ютери, смартфони та інші пристрої від зовнішнього втручання;
- як створювати складні та унікальні паролі,
- як налаштовувати багатофакторну автентифікацію;
- як перевіряти сайти, на яких користувачі вводять свої платіжні дані та файли, мобільні застосунки та інші програми перед завантаженням;
- як правильно використовувати публічну й домашню Wi-Fi-мережі;
- як дбати про програмне забезпечення на власних пристроях та про інші правила безпечної поведінки у віртуальному просторі.
Інформаційна кампанія триватиме до кінця вересня 2024 року у всіх регіонах України. В межах кампанії Національний банк запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) «Кібербезпека фінансів» із детальною інформацією про кампанію та правила поведінки у віртуальному просторі.
До слова, ПриватБанк став партнером кампанії з платіжної безпеки #КібербезпекаФінансів, яку проводить Нацбанк та Дежспецзв’язку.
Окрім того, серед бажаних для роботи будь якого банку рекомендацій - максимальне покращення умов обслуговування клієнта. Одним з таких елементів зручності відвідувачів є доступність і безпроблемність користування пін-падом - спеціальним електронним пристроєм, який працює з картками клієнтів і забезпечує транзакції. Придбати підставки для пін падів можна, перейшовши за цим посиланням: https://promua-group.com/ua/ergonomichnoe-oborudovanie/podstavka-dlya-pin-pada. Пам'ятайте: тільки вдячний і задоволений клієнт - запорука успіху роботи і банківської установи, і найдрібнішого роздрібного магазину.
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром