Як пояснити дітям, що вони не підуть до школи?

22 Серпня 2016, 13:20
2127

Наказ Міністерства освіти «Про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» збурив батьків та вчителів малих сільських населених пунктів району.

Щойно вщухли пристрасті навколо призупинення діяльності школи в селі Затишшя, де батьки також зіткнулися з проблемою індивідуального навчання учнів початкових класів, як три школи територіальної громади – сіл Положево, Пехи та Самійличі - опинилися в тій же ситуації. В цих школах для повноцінного навчання у деяких класах не вистачає по декілька учнів, тож і діти, відповідно до наказу, мають навчатися індивідуально.

Аби поспілкуватися з жителями сіл, була організована з ними зустріч голови районної ради Сергія Карпука, заступника голови райдержадміністрації Сергія Кужеля, начальника відділу освіти та молоді Анатолія Пеха.

 В усіх трьох селах батьки та вчителі зверталися зі спільною проблемою: як організувати повноцінне навчання дітей із малокомплектних класів, бо ж індивідуальна форма навчання, переконані батьки, не дасть необхідних знань дітям. А головне, як пояснити дітям-першокласникам, що вони не підуть 1 вересня до школи, а будуть навчатися вдома?

За словами Анатолія Пеха, питання оптимізації шкіл району стосується багатьох шкіл району. Хоч оптимізувати школи колишньої Самійличівської ради не планували і не планується, проте жителі трьох сіл мають домовитися між собою про спільний варіант вирішення проблеми, інакше будь-яке рішення влади буде марним. Сьогодні держава для учнів малокомплектних класів пропонує лише два варіанти: навчання на дому або переведення дітей до найближчої школи відповідно за заявами батьків.

У селі Положево батьки згідні, аби їхніх дітей возили на навчання до Шацької школи, в селі Пехи дехто з батьків хоче, щоб діти навчалися у селі Крушинець Любомльського району, яке розташоване за 4 км, а в селі Самійличі хочуть зберегти функціонування усіх класів, та для цього їм не вистачає семи учнів у класах початкової школи та двох – у 5-9 класах.

Найоптимальнішим варіантом для трьох шкіл та бюджету району, як зазначив Сергій Карпук, була б оптимізація трьох навчальних закладів та переведення дітей на навчання в одну зі шкіл. В такому разі для підвезення дітей можна було б організувати автобус, працевлаштувати вчителів. Але спільної мови в цьому питанні ніяк не можуть знайти батьки учнів, які кажуть лише одне: чому ми повинні йти в ту чи іншу школу, нехай вони до нас ідуть.

Окрім того, в жодній із трьох шкіл немає належної матеріально-технічної бази для організації навчального процесу.

Як зазначив на зустрічах в.о. старости Олександр Кусько, таким підходом до реорганізації освітніх закладів держава тільки ламає через коліно усе те хороше, що напрацьовано було десятиліттями. Лише створивши належні умови для навчання (відремонтувати школи чи побудувати їх, зробити нормальні дороги та забезпечити транспортом), міністри мали б проводити реформу в освіті. На жаль, сьогодні маємо те, що маємо: і реформу треба проводити, але як – думайте самі.

Як відзначив Сергій Карпук, навчальні заклади Самійличівської сільської ради не готові до оптимізації, оскільки немає реальних можливостей виконати норми закону (відсутність нормального приміщення школи, автобуса, відповідно – неможливість організувати довезення). Вчителі та батьки учнів цих навчальних закладів будуть писати звернення, просити підтримати його у  голів районної та обласних рад, керівників області, скерувавши до Верховної Ради та Кабінету Міністрів, з проханням відтермінувати дію положення про індивідуальне навчання, оскільки реально виконати усі норми з оптимізації навчальних закладів немає можливості.

Поки що діти малокомплектних класів із трьох шкіл таки будуть навчатися за індивідуальним планом, натомість можуть проводити в школі різноманітні гуртки уже після завершення навчання. 

Коментар
20/04/2024 Субота
20.04.2024
19.04.2024
Афіша
  • Сьогодні
  • Завтра
  • Незабаром